زیبایی سنگ کورین

سنگ کورین

سنگ کورین سطحی سخت است که به صورت انحصاری برای سطوح استفاده می‌شود. در ایران سنگ کورین به عنوان سنگ مصنوعی شناخته می‌شود. برندهای مختلفی سنگ کورین تولید کرده‌اند. با توجه به تنوع برند موجود در بازار و تنوع رنگ، انتخاب آسان شده است. طرح‌های ساده، رگه‌دار و دانه دار زیبا با قیمت مناسب نسبت به سنگ طبیعی و کوارتز در کورین تولید شده است. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد کورین از جمله پر فروش‌ترین محصولات موجود در بازار می‌باشد. کورین از ترکیب پلیمرهای اکرلیک با سایر مواد معدنی و سنگی تولید می‌شود. کورین دارای مصارف مسکونی، اداری و تجاری می‌باشد. تمام لکه ها و خراشیدگی ها بر روی سطح کورین به آسانی با یک پلیش یا سمباده ساده قابل تعمیر است. و حتی در صورت ایجاد خراش و فرورفتگی ها با جایگزین یک قطعه کورین دیگر قابل تعمیر است.

ابعاد صفحات کورین

سایز صفحات کورین در برند های مخلتف یکسان بوده و  حدودا 368 سانتی متر و  عرض  76 سانتی متر و ضخامت 12 میلی متر می باشد.

مزایا کورین:

•           قابلیت اتصال یکپارچه و  بدون درز: از جمله نقاط قوتی که کورین را از سایر محصولات متمایز می‌سازد، قابلیت اتصال یکپارچه می‌باشد. محل اتصال کورین از طریق چسب اکرلیک چسبانده می‌شود. سپس با ساب و پولیش زدن سطح یکپارچه می‌شود.

•           مقاوم در برابرتغییر دما: کورین نسبت به دمای 100 درجه سانتی گراد مقاوم است.همچنین دچار شوک حرارتی نمی شود

•           خاصیت ضد لک: کورین ضد لک، ضد آب، ضد زنگ و ضد جرم و آنتی باکتریال می‌باشد. (همانند پرسلان زیگما)

•           قابلیت ترمیم:  کورین قابل ترمیم، تعمیر دائمی می‌باشد. یکی از مهم ترین ویژگی‌های این محصول قابلیت ترمیم آن می‌باشد. پس از گذر زمان ممکن است کورین دچار خط و خش شود. با ساب و پولیش زدن کورین میتوان خط و خش آن را از بین برد. این امر به بهداشتی تر شدن و زیبایی کورین کمک می‌کند.

•           مقاوم در برابر اسیدها و مواد شیمیایی

•         قابلیت انعطاف پذیری : کورین دارای قابلیت فرم پذیری و انعطاف پذیری بالا بوده و برای سطوح خم قابل استفاده می‌باشد. کورین متریالی است که علاوه بر سخت بودن قابلیت خم پذیری دارد. از نظر فنی سنگ کورین دارای خاصیت ترموستینگ پلاستیک (گرما سخت) می‌باشد. در دمای بالا با استفاده از این قابلیت می‌توان سطوح دایره‌ای را نیز ایجاد نمود. قابلیت ترمو فرمد در برندهای مختلف کورین در دماهای متفاوتی صورت می‌گیرد.

           قابلیت عدم تخلخل و نفوذ ناپذیری: بدلیل عدم وجود تخلخل بر سطح کورین  لکه ها به آسانی پاک می شوند. همچنین این امر موجب مقاومت این سنگ و عدم نفوذ مایعات می‌شود. این امر موجب آنتی باکتریال بودن کورین شده است. درنتیجه کورین برای سطحی که آبریزی فراوان دارد مناسب می‌باشد.

•           تنوع رنگی و طرح های متنوع: کوریسن دارای تنوع رنگ می‌باشد. همچنین طرح های زیبا اعم از ساده، دانه دار، رگه دار و .. می‌باشد.

تنوع رنگ کورین
مراقبت و نگهداری کورین
  1. یک اسفنج و مقدار کمی مایع ظرفشویی بهترین روش برای تمیز کردن روزانه سنگ کورین است. هرگز از اسفنج‌های زبر استفاده نکنید. استفاده طولانی مدت از اسفنج و دستمال‌های زبر باعث آسیب به سطح سنگ خواهد شد.
  2. بعد از هر تمیزکاری با پارچه نمدار سطح سنگ را تمیز کنید تا روی صفحات سنگ کورین لکه آب باقی نماند.
  3. می‌توانید از شوینده‌هایی با پایه آمونیاک (شوینده‌های چندمنظوره) برای لکه‌هایی که به‌راحتی پاک نمی‌شوند استفاده کنید.
  4. از اسپری شیشه‌شو برای لکه‌بری سنگ کورین استفاده نکنید. چون باعث ایجاد لکه روی سنگ می‌شوند. (از حلال‌های قوی مثل استون، تینر و یا مواد پاک‌کننده‌ی فر استفاده نکنید).
  5. می‌توانید به جای استفاده از شوینده‌های شیمیایی از شوینده‌هایی  مواد طبیعی ساخته شده‌اند استفاده کنید که مخصوص تمیز کردن صفحات سنگی (از جنس گرانیت، کوارتز و کورین) هستند.
  6. برای تمیزکردن سنگ کورین سفید می‌توانید از مایع سفیدکننده استفاده کنید اما حتماً آن را با آب مخلوط کنید. (از سفیدکننده‌های قوی‌تر از 50% استفاده نکنید). در غیر این صورت از مایع سفیدکننده استفاده نکنید.
  7. برای از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای‌رنگ چای، قهوه و نوشابه از روی سطح کورین سفید بهترین گزینه اسید اگزلیک است. کافیست مقداری از محلول را روی لکه بریزید، چند دقیقه بعد با آب بشویید و سطح را کاملاً خشک کنید.